ميليون ها وب سايت وجود دارد كه توسط ميليون ها نفر از كاربران كامپيوتر و تلفن همراه بازديد مي شود. حال سوال اساسي آن است كه چگونه شما مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آيا تبليغات شما توسط مشتريان هدف ديده مي شود؟ آيا با اين تبليغات توسط كاربران دنبال مي شويد؟ در پاسخ به اين سوال ها چند نكته وجود دارد كه به آن ها خواهيم پرداخت.
1-تبليغ خود را بر روي وب سايت هاي پر رفت و آمد مشتريان مورد نظر خود قرار دهيد. قبل از انجام اين كار، شما نياز داريد بدانيد چه كساني مشتريان هدف شما خواهند شد. قرار دادن تبليغ در سايت هايي كه آن ها معمولا بازديد مي كنند امكان جلب توجه مشتريان هدف را افزايش مي دهد. همچنين موتور جستجوي وب سايت، ترافيك ارتباط خارجي و آگهي هاي ديگر قرار داده شده بر روي سايت را در نظر بگيريد. پيوند خارجي تعيين خواهد كرد كه سايت هاي ديگري به اين سايت پيوند دارند يا خير. اين بدان معني است كه افراد مي توانند به سايتي كه آگهي شما در آن قرار داده شده است مراجعه كنند، حتي اگر در حال مشاهده يك سايت ديگر باشند. بررسي كنيد آيا رقباي شما در اين سايت تبليغات دارند يا خير.
2-قرار دادن تبليغات در برخي از سايت ها مقداري هزينه بردار مي باشد. با اين حال، برخي سايت ها وجود دارند كه پيوند به سايت، محصول و يا خدمت شما را در ازاي قرار دادن پيوند سايتشان در سايتتان، قرار مي دهند. اين مسئله همچنين در مورد خبرنامه ها كه توسط صاحبان سايت به اعضاي ليست پستي كه به طور منظم ارسال مي شود، صدق مي كند. همچنين، داشتن پيوندهاي مفيد قرار داده شده در پايگاهتان و داشتن پيوندهاي صفحات سايتتان در تقويت رتبه بندي موتور جستجو كمك مي كند. اين مسئله شبيه به يك بيانه مي باشد كه مي گويد محتواي سايت شما مهم است، كه باعث شده است سايت هاي ديگر پيوند به صفحات وب شما را در پايگاهشان قرار دهند.
3-پرداخت در ازاي هر كليك (PPC) يك روش خوب در بازاريابي اينترنتي مي باشد. شما تنها در صورتي براي تبليغ پرداخت مي كنيد كه به پيوند كليك شود. اگر شما ترجيح مي دهيد اين روش از تبليغات را استفاده كنيد، مطمئن شويد كه شما با استفاده از سرويس هايي محدوديت در هزينه هاي روزانه را تنظيم مي كنيد. همچنين خدماتي وجود دارد كه به شما كمك مي كنند كلمات كليدي موثري تعيين كرده و بر نتايج PPC نظارت نماييد.
4-نام دامنه خود را عاقلانه انتخاب كنيد. نام دامنه بسيار مهم است چون در جستجو كردن موتور جستجو نامي كه شما تعيين كرده ايد به عنوان خروجي قرار داده خواهد شد. داشتن نام هاي دامنه مربوط به محصول به مصرف كنندگان كمك مي كند دامنه شما را به ياد داشته باشند. اين كار باعث مي شود آن ها را به سايت خود، حتي بدون دانستن ادرس پيوند، هدايت كنيد.
5- اطمينان حاصل كنيد كه مطلب مفيدي در سايت هاي خود قرار مي دهيد. در حالي كه چگالي كلمه كليدي در خروجي موتور جستجو مهم است، داشتن اطلاعات بي فايده و با تكرار آزار دهنده از كلمات كليدي، اعتماد به نفس مشتريان شما را در پايگاهتان افزايش نمي دهد. حتي ممكن است اين مسئله بر روي ترافيك سايت شما تاثير بگذارد و مي توانيد سايت شما را از موتور جستجو حذف كند، بنابراين مطمئن شويد كه كلمات كليدي به طور استراتژيك استفاده مي شوند.
6-وقتي به كلمات كليدي فكر مي كنيد، مانند مشتريان هدف فكر كنيد كه آن ها چگونه جستجو مي كنند تا بتوانند به سايت شما برسند. همچنين اين مسئله درباره استفاده از كلمات كليدي خاص صدق مي كند. ارائه يك كلمه يا عبارت بسيار كلي به يك موتور جستجو نتايج خوبي در بر نخواهد داشت. در صورتي كه كلمات كليدي خاص كه محصول و خدمات شما باشند ارائه شوند نتايج بهتري دريافت خواهيد كرد.
7-تبليغات خود را پيگري نماييد. هميشه بررسي كنيد كه چقدر از وقت خود را در قرار دادن پيوند در سايت پربازديد و PPC صرف مي كنيد. سرويس هايي وجود دارند كه به شما اجازه مي دهند بر تراكنش هاي PPC نظارت كنيد آگهي شما كه در وب سايت قرار داده شده است شما را در گرفتن مصرف كنندگان هدف كمك مي كنند و آيا اين تبليغات مي تواند به درآمد منجر شود.
بسياري از مردم مي گويند رسيدن به رتبه خوب موتورهاي جستجو مشكل است چون ميليون ها وب سايت وجود دارد كه از كلمات كليدي مشابه استفاده مي كنند. اگر چه اين مسئله درست است، ولي بدان معني نيست كه وب سايت خود را در نتايج جستجو زير وب سايت هاي رقبا مدفون كنيد. تبليغات استراتژيك و لينك (پيوند دهي)، همراه با محتوا (مطلب) مفيد، مي تواند باعث شود به رتبه هاي خوبي از نتايج جستجو دست پيدا كنيد.