كابل هاي تركيبي دوربين مداربسته _ مزايا و معايب

دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

كابل هاي تركيبي دوربين مداربسته _ مزايا و معايب

۱۲ بازديد

اگر نصاب دوربين مداربسته هستيد و يا كارشناس و علاقه مند به سيستم هاي مداربسته باشيد حتما چند سالي هست كه با كابل هاي تركيبي آشنا شديد.
براي آن دسته از افرادي كه آشنايي ندارند اينگونه تعريف ميكنيم كه كابل تركيبي يعني كابل تصوير rg59 كه به همراه دو يا چند رشته كابل مسي افشان يا مفتولي توليد مي شود .
نام كابل تركيبي برگرفته شده از شكل كابل است كه تركيب كابل تصوير و برق 12 ولت را دارد ، و توسط تاجر هاي ايراني كه اين كابل را وارد بازار ما كرده اند گذاشته شده.
بزرگترين مورد استفاده از اين نوع كابل ها در سيستم هاي مداربسته آنالوگ يا AHD مي باشد ، كه براي سهولت كار و كاهش هزينه ها بسيار مناسب است .

مزاياي كابل هاي تركيبي:

_ بزرگترين مزيت استفاده از اين كابل مقرون به صرفه بودن آن و كاهش هزينه براي مصرف در كابل برق جداگانه است.
_ با استفاده از اين كار به آساني ميتوانيد عمل سيم كشي را انجام دهيد به شكلي كه ديگر نياز نيست كابل برق و تصوير را كنار هم با چسب بچسبانيد تا از يكديگر جدا نشود و گره نخورد.

معايب استفاده از كابل هاي تركيبي:

اين كابل ها به لحاظ فني به هيچ عنوان استاندارد نيستند ، دلايل آن را به اين شكل شرح ميدهيم :
_ وقتي كه براي يك دوربين مداربسته آنالوگ سيم rg59 ميكشيم ، اگر كابل برق آن به صورت ممتد و سراسري به كابل تصوير چسبيده باشد در بسياري از موارد تصوير با نويز همراه مي شود.
_ افت شديد و غير طبيعي ولتاژ در مسير هاي كوتاه، به طوري كه براي روشن كردن دوربين هايي كه در نقاط دور تر قرار دارند مجبور خواهيد شد كه ولتاژ آداپتور مركزي را بالا ببريد ، اين كار براي دوربين هايي كه در فاصله نزديك تر به آداپتور قرار دارند بسيار مضر است.
_ معمولا براي پايين آمدين هزينه توليد از قرار دادن لايه شيلد آلومنيومي براي گرفتن نويز در هنگام توليد، اجتناب ميشود كه اين امر موجب پيدايش و يا افزايش نويز در تصاوير خواهد شد.
_ اگر دقت كرده باشيد در مواقعي كه كابل دوقلو را از يكديگر جدا ميكنيد ، اگر اين كار را به آرامي و با دقت انجام ندهيد قطعا باعث باز شدن درز كنار كابلها و پاره شدن آن ها مي شود .
_ عدم امكان استفاده از اين نوع كابل براي پروژه هايي با مساحت هاي بالا
_ عدم امكان استفاده از اين كابل براي مواقعي كه كابلكشي دوربين ها هم مسير باشد ( به دليل حجيم شدن كابل ها و عبور نكردن از لوله يا محفظه هاي مورد نظر)

 

جمع بندي :

 

همانطور كه مشاهده ميكنيد دلايل استفاده نكردن از نوع كابلها بسيار زياد تر از مزاياي آنهاست . لذا استفاده از اين نوع كابل براي انجام پروژه هاي مداربسته به وجدان و انصاف كارشناس و مسئول پروژه برميگردد. اگر به دنبال كميت هستيد و كيفيت برايتان اهميتي ندارد ميتوانيد از اين كابل در پروژه هاي استفاده كنيد.
اما هدف ما از نوشتن و انتشار مقاله هاي آموزشي در اين صفحات ، بالا بردن سطح آگاهي و اطلاعات فني افراد است .
مشتريان ، دوستان ، همكاران و دنبال كنندگان مطالب ما همه از آن دسته افرادي هستند كه هرگز كيفيت را فداي كميت نخواهند كرد .
انتشار بعضي از مقالات و موضوعات در زمينه هاي مختلف در رابطه با سيستم هاي مداربسته كه در صفحات دوربين دات كام انجام ميشود ، به دليل بازديد بالا در ميان مخاطبين ، گاهي باعث ناراحتي و دلخوري بعضي از همكاران و وارد كننده هاي محصولات غير استاندارد شده و همچنين عنوان و آموزش روش هاي صحيح نصب براي نصاب ها و تكنسين هاي عزيز نيز گاهي با اعتراض روبرو مي شود.
اما با وجود تمام اين مسائل رسالت و هدف ما رساندن اطلاعات صحيح به دست همه مردم است و تا خداوند متعال ياري دهد در انتشار مطالب به صورت مداوم و گفتن حرف حق كوتاهي نخواهيم كرد.

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=EmaanPlant2

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:EmaanPlant2

https://www.pubpub.org/user/cohan-neale-9

http://beristain.udeo.edu.gt/user/emaanplant2/

https://wiki2.eecs.umich.edu/hrb/index.php/User:EmaanPlant2

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:EmaanPlant2

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.