دوربين مداربسته تحت شبكه يا IP Camera

دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته / مقالات تخصصي صنعت حفاظت

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

دوربين مداربسته تحت شبكه يا IP Camera

۱۱ بازديد

با افزايش روز افزون استفاده از شبكه هاي كامپيوتري زمينه لازم براي توليد نسل جديدي از دوربين مدار بسته تحت شبكه IP-Camera به وجود آمد.كه اولين آنها در سال ۱۹۹۶ توسط كمپاني Axis بر اساس بهره گيري از سيستم عامل Linuxبه بازار عرضه شد، تجهيزاتي كه اين دوربين مداربسته داشتند عبارت بودند از يك رابط اترنت (Fast Ethernet Interface) و استفاده از پروتكل هاي اينترنت در جهت ارسال تصاوير خود در قالب داده ها بر روي بستر شبكه.

 فوايد بهره گيري از دوربـيـن مداربسته تـحـت شبـكه:

 انعطاف پذيري  تصاوير 

در دوربين‌ مداربسته تحت شبكه رزوليشن تصاوير برخلاف دوربين مداربسته آنالوگ كه بر مبناي TVL يعني همان تعداد خطوط افقي موجود در تصوير بود بر اساس پيكسل مشخص مي‌شود. در نتيجه ي استفاده از دوربين‌ مداربسته 2 و 3 مگاپيكسلي به صورت دوربين مداربسته تصاويري بسيار با كيفيت تري از دوربين‌ مداربسته آنالوگ ارائه شد. امروزه حتي دوربين‌ مداربسته شبكه با روزليشن 20 مگاپيكسل نيز وجود دارد كه تمام جزئيات ريز تصاوير را كاملاً نشان مي دهد.

امكان بهره گيري از زوم ديجيتال تصاوير با كمترين افت

قابليت تعيين رزولوشن هاي متفاوت براي گرفتن تصاوير

استفاده از روش  Progressive Scanning در جهت تصوير برداري كه در مقايسه با روش قديمي Interlaced Scanning  از كيفيت تصوير بالاتري برخوردار مي باشد.دوربين مداربسته آنالوگ قديمي چون قابليت بهره گيري از (PAL/NTSC)  را نداشتند در نتيجه اسكن هر فريم تصوير با تأخير و دوبار انجام مي شد كه از كيفيت تصوير كاسته مي شد؛ ولي اسكن دوربين مداربسته تحت شبكه يكجا و سريع بوده كه باعث مي شد تصاوير با كيفيت و بدون نويز ارائه شود.

امكان تعيين نرخ فريم بر ثانيه و همچنين قابليت مشخص نمودن رزوليشن بصورت مستقل و جدا براي هر كانال

عدم احتياج به  برنامه ي جدا براي انتقال و ذخيره سازي تصاوير آنالوگ به ديجيتال زيرا در اين تكنولوژي تصاوير يكبار ديجيتال مي شود و همان موقع ذخيره مي شود در نتيجه ظاهر تصاوير بعد از انتقال به نقاط دورتر همواره با كيفيت مي ماند.

امكان انتخاب فرمت زيپ كردن تصاوير

توسعه گسترده ساختار قديمي

آسان بودن استفاده از دوربين مداربسته بيشتر براي كاربران در يك مجموعه و سازمان

امكان فرستادن برق از كابل شبكه (براي هر دوربين يك كابل مخصوص استفاده مي شود). برق دوربين مداربسته از كابل شبكه تامين مي شود.

امكان فرستادن دستورات كنترلي PTZ از كابل شبكه

قابليت فرستادن و دريافت صدا همراه تصوير به صورت همزمان. زيرا با استفاده از پروتكل IP به صورت Wireless و Wired تمامي داده ها و ديتا را انتقال مي دهد.

براي مكان هايي كه دوربين مداربسته ها و اطلاعات زيادي دارند مي توان از فيبر هاي نوري بهره گرفت.

كنترل از راه دور

از اين دوربين مداربسته بصورت Multi User  و از راه دور براي ديدن تصاوير زنده و همچنين ضبط شده در هر زماني استفاده كرد. از نظر مكاني هم محدوديتي ندارد و مي توان به صورت Remote از هر شبكه اي و اينترنت به آن دسترسي پيدا كرد.

امنيت فرستاده شدن تصاوير و داده ها

با استفاده از شناسه عبور متفاوت و گذاشتن رمز هاي پيچيده و سخت و همينطور بستن IP هاي ناشناس از داده هاي دوربين ها حفاظت مي شود.

ثبت رويدادها به صورت خودكار و هوشمند

اگر دوربين مداربسته در تمام مدت فعال باشد، حجم تصاوير ضبط شده بسيار زياد مي شود.بنابراين مي توان از ضبط تصاوير هنگامي كه نيازي به آن نيست جلوگيري كرد و فقط موقعي كه نياز به آن باشد تصوير برداري را فعال كرد.

اين دوربين مداربسته حركت را به طور خودكار تشخيص مي دهند. بنابراين قابليت كنترل هشدارها (آلارم) با امكان تنظيم موقعيت و حساس بودن حركت در تصوير وجود دارد. ورودي هاي  I/O شما را در اين امر ياري ميدهد تا سنسورهاي متفاوتي مثل دود و گاز را به آن وصل كنيد.

ايرادهاي دوربـيـــن مداربسته تــحــــت شــبــكـه:

كاربرد در شبكه

-اثري كه دوربين مداربسته تحت شبكه روي شبكه و كم كردن سرعت آن دارند يكي از معايبي است كه مسئولان شبكه را بسيار نگران مي كند. چون اطلاعات و ديتاها مدام بايد در شبكه جا به جا شود. مي توان از شبكه‌هاي گيگا بايتي و فيبر نوري براي رفع اين مشكل استفاده كرد و اگر مشكلي پيش آمد بايد ظرفيت شبكه را زياد كرد.

محدوديت مسافت و طول كابل

-مي توان از Repeater  براي افزايش محدوديت مسافت استفاده كرد زيرا داده‌ها بر روي كابل Cat5 و داراي محدوديت مسافت تا ۱۰۰ متر است.

  1. قيمت دوربين مدار بسته
  2. خريد دوربين مدار بسته
  3. نصب دوربين مداربسته
  4. هايك ويژن
  5. دوربين مداربسته هايك ويژن
  6. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  7. دوربين مدار بسته
  8. قيمت دوربين مدار بسته
خريد دوربين مدار بسته
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.